2 peralatan terpenting yang wajib ada dalam "backpack"anda

survival... seni perjuangan hidup dalam hutan
User avatar
Rocket Ross
Pendaki Gunung
Posts: 10
Joined: 21 Jan 2012, 12:15

Re: 2 peralatan terpenting yang wajib ada dalam "backpack"an

Post by Rocket Ross » 29 Feb 2012, 18:23

info terbaik nih...mesti pakai.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

syafiqrahim
Pendaki Gunung
Posts: 3
Joined: 24 Apr 2012, 22:23

Re: 2 peralatan terpenting yang wajib ada dalam "backpack"an

Post by syafiqrahim » 30 Apr 2012, 23:39

terima kasih...info dan ilmu yg terbaek...mst amal dan sampaikn ni..:D
lain org lain pengalaman dan ilmunye...mgkn pada budak2 bru berjinak2 ngan gunung dn hutan mcm sy ni perlu ikut kesesuian dan rasional setiap alat yg digunakan...:)

klu nk ikut smua, nk bawak smua....rabak kocek nnt...hehehe

banishajarah
Pendaki Gunung
Posts: 2
Joined: 10 Jul 2012, 22:00

Re: 2 peralatan terpenting yang wajib ada dalam "backpack"an

Post by banishajarah » 24 Jul 2012, 10:26

akupun setuju ngan pendapat-pendapat yang diberi... bagi aku dihutan mmg paling utama pisau (atau lebih tepat golok) dan lighter atau mancis... selain itu cokelat bar, air dan plastik sampah besar... dsbg...

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Re: 2 peralatan terpenting yang wajib ada dalam "backpack"an

Post by seper4alif » 14 Sep 2012, 11:16

cerita pasar pelastik sampah besar nih.... aku nak ingat kan kepada semua pendaki termasuk diri aku sendiri....

jgn lah plssss... jgn melakukan satu perkara yang kononnya seronok dan meriah dengan memakan nasik atau hidangan dengan menggunakan plastik sampah itam yang di perlakukan seperti tikar panjang dalam majlis keramain.... plastik tuh tak elok untuk di perlakukan sedemikianrupa yer... sebab dia... aku pon tak jumpa dah posting tuh...
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Re: 2 peralatan terpenting yang wajib ada dalam "backpack"an

Post by seper4alif » 14 Sep 2012, 11:16

cerita pasar pelastik sampah besar nih.... aku nak ingat kan kepada semua pendaki termasuk diri aku sendiri....

jgn lah plssss... jgn melakukan satu perkara yang kononnya seronok dan meriah dengan memakan nasik atau hidangan dengan menggunakan plastik sampah itam yang di perlakukan seperti tikar panjang dalam majlis keramain.... plastik tuh tak elok untuk di perlakukan sedemikianrupa yer... sebab dia... aku pon tak jumpa dah posting tuh...
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Re: 2 peralatan terpenting yang wajib ada dalam "backpack"an

Post by seper4alif » 14 Sep 2012, 11:17

cerita pasar pelastik sampah besar nih.... aku nak ingat kan kepada semua pendaki termasuk diri aku sendiri....

jgn lah plssss... jgn melakukan satu perkara yang kononnya seronok dan meriah dengan memakan nasik atau hidangan dengan menggunakan plastik sampah itam yang di perlakukan seperti tikar panjang dalam majlis keramain.... plastik tuh tak elok untuk di perlakukan sedemikianrupa yer... sebab dia... aku pon tak jumpa dah posting tuh...
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
shahrul
Senator Gunung
Posts: 819
Joined: 25 Apr 2011, 08:21
Location: streets of uptown

Re: 2 peralatan terpenting yang wajib ada dalam "backpack"an

Post by shahrul » 23 Nov 2012, 20:41

menarik masa kelas bawah fly bersama Abah Tahir thn lepas.. gogo pendi @Hangar18 hanya memerlukan kompas dgn mangkuk tandas utk survival..nak tau kenapa.. kena tanya tuan badan sendiri :lidah:
_________________
_________________

User avatar
lusuh adventure
Pendaki Gunung
Posts: 189
Joined: 14 Aug 2008, 14:44
Location: kuala Lumpur
Contact:

Re: 2 peralatan terpenting yang wajib ada dalam "backpack"an

Post by lusuh adventure » 24 Nov 2012, 17:14

menarik masa kelas bawah fly bersama Abah Tahir thn lepas.. gogo pendi @Hangar18 hanya memerlukan kompas dgn mangkuk tandas utk survival..nak tau kenapa.. kena tanya tuan badan sendiri :lidah:

bila ada lg persidangan bawah Fly waterproof lg ekk
welcome adventure to lusuh adventure ever-green exprience
we sale outdoor gear by online, visit us: http://lusuh.com.my/

User avatar
forestgump
Pendaki Terlampau
Posts: 520
Joined: 19 Apr 2006, 20:17
Location: KL
Contact:

Re: 2 peralatan terpenting yang wajib ada dalam "backpack"an

Post by forestgump » 26 Nov 2012, 23:06

2 handphone ngan sim card DiGi..Celcom dan Maxis...sebab dah merata2 dapat line pulak.....pastikan ada kad top up jugak kot? :lol:
The worst day in the jungles is ALWAYS better than the best day in office!

Lionel Messi
Pendaki Gunung
Posts: 37
Joined: 27 Feb 2018, 10:02

Re: 2 peralatan terpenting yang wajib ada dalam "backpack"anda

Post by Lionel Messi » 01 Mar 2018, 21:44

Pisau ini terserahlah kepada anda untuk menentukan kesesuaiannya. Besar atau kecil itu tidak menjadi masalah. Pilihan yang yang terbaik ialah yang berkualiti dan terbukti ketahanannya. Jika boleh cari yang boleh lipat kerana menjimatkan ruang dalam compartment beg galas disamping itu ia lebih selamat.
ไพ่ ออนไลน์
Gclub

Post Reply