PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Berehat sekejap, khas untuk sembang kosong yang mana tidak berkaitan dengan aktiviti pergunungan

Moderator: matsaiko

Post Reply
Ujang
Pendaki Tegar
Posts: 221
Joined: 15 Dec 2005, 00:22
Location: Damansara
Contact:

PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Ujang »

PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Tarikh : 4-5 September 2010
Hari : Sabtu & Ahad
Lokasi : Kampung OA Sungai Rengil, Gua Musang, Kelantan (Pos Brooke/Kampung Rajis)
Motif : Berbuka + Sahur + Terawih + Memberi Sumbangan Hari Raya
Bayaran : Kos Pengangkutan (KL-Lojing: Car Pool), 4WD (Lojing - Kampung OA: +-RM18), Kos Makanan (Sponsored)
Penyertaan : Terbuka (Sukarela, bukan motif keuntungan)
Bentuk Sumbangan : 1. Wang Tunai 2. Makanan 3. Kuih Raya 4. Baju Raya (baju baru kalau boleh) 5. Lain-lain yang difikirkan sesuai untuk menyambut Lebaran
Tarikh Akhir Penyertaan : 2 Sept 2010
Sumbangan berbetuk wang tunai boleh disalurkan ke akaun MAYBANK DZULHAIZAN BIN HUSIN @ LUTPI, No akaun : 164397975935
*Sila maklumkan kepada saya selepas masukkan duit 019-2879818 - Ujang

Itinerary

3 Sept 2010 (Jumaat)
2300 - Berkumpul di LRT Gombak
2330 - Bergerak ke Ipoh

4 Sept 2010 (Sabtu)
0300 - Dijangka Sampai di Ipoh, berehat
0430 - Sahur
0600 - Solat Subuh
0630 - Bergerak ke Pasar Borong, beli bekalan makanan
0800 - Bergerak ke Pondok Polis Lojing
1000 - Dijangka sampai di Pondok Polis Lojing, buat laporan dan letak kereta
1100 - Bergerak ke Kampung OA Sungai Rengil
1200 - Dijangka sampai disambut oleh penduduk OA dan persiapan tapak operasi
1330 - Solat Zohor
1400 - Aktiviti bebas
1630 - Solat Asar
1700 - Persediaan untuk berbuka puasa
1930 - Berbuka Buah Kurma dan air minuman
1935 - Solat Maghrib
1945 - Sambung berbuka (makan nasi...)
2030 - Solat Isyak + Terawih + Tazkirah
2230 - Minum malam
2330 - Tidur

5 Sept 2010 (Ahad)
0430 - Sahur
0600 - Solat Subuh
0900 - Majlis Penyerahan Sumbangan Hari Raya
1000 - Bergerak pulang ke Pondok Polis Lojing
1100 - Dijangka sampai
1200 - Bersurai

Pengangkutan 4WD :
1. Mamak - Pajero
2. Ngai - SR Turbo
3. Nadir - Hilux

Maklumat Lanjut sila hubungi En Wahidi Misbah di talian 012-667 4122

Sekian, terima kasih

Ujang
Pendaki Tegar
Posts: 221
Joined: 15 Dec 2005, 00:22
Location: Damansara
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Ujang »

salam,

pada yang berminat untuk menghulurkan sumbangan boleh salurkan kepada:

Zon tengah:
1. Mamak - 012-6674122
2. Ujang - 019-2879818

Zon Utara
1. Nadir - 012-4302347

Zon-zon lain akan diumumkan kemudian jika ada...

tq..

User avatar
soulfly
Kerabat Gunung
Posts: 1147
Joined: 18 Mar 2008, 15:57
Location: SENTUL

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by soulfly »

kengkawan semua..
jom kita meriahkan majlis nih..
kami juga perlukan sumbangan anda sama ada wang ringgit,makanan dan pakaian..
lama sangat...

User avatar
sany ADALAH alger
Otai Gunung
Posts: 932
Joined: 18 Apr 2006, 09:38
Location: in the middle of jungle called KAY HELL
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by sany ADALAH alger »

benda benda berunsur keagaam taknak ke?
Al Quran ke Tafsir ke etc?
CARPE DIEM!

Ujang
Pendaki Tegar
Posts: 221
Joined: 15 Dec 2005, 00:22
Location: Damansara
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Ujang »

sany,
takder masalah kalau nak derma apa2 sekalipun...
yang penting ikhlas dan benda tue bermanfaat untuk mereka...
rasanya kalau kita bg benda2 yang sebegitu...
diorang guna/simpan/pelihara tak?
sebab takut takder yang follow up....
kalau ikutkan perbualan dengan rajis...
dia kekadang keluar ke kota bharu (kalau tak silap aku) untuk mendalamkan fahaman tentang Islam (belajar agama)
tak pasti ada org/ustaz yang bertanggungjawab yang masuk ke dalam...
renung2kan dan selamat beramal....

Ujang
Pendaki Tegar
Posts: 221
Joined: 15 Dec 2005, 00:22
Location: Damansara
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Ujang »

Alhamdulillah,
Buat setakat ini jumlah kutipan wang tunai ialah : RM80.00
terima kasih pada yang sudi menyumbang...
kami akan laksanakan amanah anda dengan sebaik mungkin...
Semoga Allah sahaja yang boleh membalas jasa kalian...
Terima kasih...

al_razy89
Pendaki Gunung
Posts: 50
Joined: 23 Apr 2010, 04:42
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by al_razy89 »

berminat sgt nk ikut? ade pgrm dakwah x?
"aku menulis bukan kerna nama"
http://metainfo.multiply.com

User avatar
sany ADALAH alger
Otai Gunung
Posts: 932
Joined: 18 Apr 2006, 09:38
Location: in the middle of jungle called KAY HELL
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by sany ADALAH alger »

Ujang wrote:sany,
takder masalah kalau nak derma apa2 sekalipun...
yang penting ikhlas dan benda tue bermanfaat untuk mereka...
rasanya kalau kita bg benda2 yang sebegitu...
diorang guna/simpan/pelihara tak?
sebab takut takder yang follow up....
kalau ikutkan perbualan dengan rajis...
dia kekadang keluar ke kota bharu (kalau tak silap aku) untuk mendalamkan fahaman tentang Islam (belajar agama)
tak pasti ada org/ustaz yang bertanggungjawab yang masuk ke dalam...
renung2kan dan selamat beramal....
tue la pasalnye.
takut bukan yang nie yang depa mintak.
ape kate ko listkan brg-brg yang agak2nye depa nak?
CARPE DIEM!

Ujang
Pendaki Tegar
Posts: 221
Joined: 15 Dec 2005, 00:22
Location: Damansara
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Ujang »

sany ADALAH alger wrote: tue la pasalnye.
takut bukan yang nie yang depa mintak.
ape kate ko listkan brg-brg yang agak2nye depa nak?
apa kata kita fokus pada barang-barang untuk depa sambut lebaran??
contoh kueh tart ke, almond london ke, hehe... b4 sampai lojing dah abis dalam kete kot...
keh keh... takder la... gurau jerk...
bagi la apa2 yang boleh buat diorang gembira untuk sambut hari raya nie...
yang penting ikhlas menderma...

UPDATE !!
Alhamdulillah... Wang Sumbangan Ikhlas setakat ini = RM 130.00, Beras 25 kg dan Minyak 5 kg... Terima kasih kepada kawan yang memberi sumbangan... Moga Allah membalas jasa baik kawan2 yang menderma... Amin...

TQ

Ujang
Pendaki Tegar
Posts: 221
Joined: 15 Dec 2005, 00:22
Location: Damansara
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Ujang »

UPDATE SUMBANGAN !!

Wang Tunai - RM 330.00
Beras - 40 kg
Minyak - 5 kg
Pakaian Raya - Tak kira lagi...

Pada yang sudi nak memberi sumbangan, amatlah dialu-alukan...
Sumbangan dan sokongan anda semua amat dihargai...
Semoga apa yang bakal dilaksanakan mendapat keberkatan-Nya... amin...

Ujang
Pendaki Tegar
Posts: 221
Joined: 15 Dec 2005, 00:22
Location: Damansara
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Ujang »

Update Sumbangan
Wang Sumbangan - RM 380.00
Berasv- 40 kg
Minyak - 7 kg
Sardin - 1 Kotak
Instant Minuman

Terima kasih kepada kawan2 yang memberi sumbangan... Moga Allah membalas jasa baik kawan2 yang menderma... Amin.. Last date untuk membuat sumbangan ialah 2 Sept 2010... Sekian

Ujang
Pendaki Tegar
Posts: 221
Joined: 15 Dec 2005, 00:22
Location: Damansara
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Ujang »

UPDATE TRANSPORT :
1. Hilux Blink2
- Ngai
- Herman
- Linda
- Kak Ina

2. Pajero Blink2
- Mamak
- KakT1
- KakT2
- Man Black

3. Gen2 Power
- Kudin
- Colgate
-
-

4. Persona Bau Kedai
- Ujang
- Lin
-
-

5. Hilux Kuat (dari penang)
- Nadir
-
-
-

sapa lg?? ada yang aku tertinggal??

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by biNGai »

mana aci pajero blink2 sume YL..hilux blink2 ko kasik SYL..

saya tak stuju!!
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

User avatar
orga
Senator Gunung
Posts: 2088
Joined: 05 Dec 2005, 22:09
Location: n9 & melaka
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by orga »

alamak..sr turbo dah penoh la..tokleh la ikot camni jang.. :cry:
ImageImageImage

Ujang
Pendaki Tegar
Posts: 221
Joined: 15 Dec 2005, 00:22
Location: Damansara
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Ujang »

UPDATE SUMBANGAN :
Wang - RM 850.00
Beras - 160 kg
Gula - 20 kg
Minyak - 20 kg
Sardin - 24 tin
Baju Kurung - 1 kotak
Baju Budak2 - 1 kotak
Mainan Kanak2 - 1 kotak
Bahan-bahan minuman

Jumlah Tetamu 100 orang...
KENDURI DI SG. RENGIL.... yahooooo
pening kepala chef2... hehe...
semoga kita semua dapat menjalankan amanah dgn seikhlas dan bertanggungjawab...
amin...

Orga,
SR Turbo ada kosong lagik.... jom la....
Itu transportation sudah rearrange...

Pajero
1. Mamak
2. Herman
3. Kak T
4. Nurul

SR Turbo
1. Ngai
2. Man Black
3. Kak Ina

Hilux
1. Nadir
2. Bukh

LC 2
1. Abe-G

Gen-2
1. Kudin
2. Colgate
3. Kak Ezi

Persona
1. Ujang
2. Lin
3. Naza

Yang 50-50/Kiv/Reserved aku tak letak dalam list...

Sekian, terima kasih

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by biNGai »

itu man black ko tendang masuk pajero mamak laa..kasik sume yl sumbat dalam hilux bling2..powil aku baru lepas servis bunuh sume lipas..ekekekeke
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

Ujang
Pendaki Tegar
Posts: 221
Joined: 15 Dec 2005, 00:22
Location: Damansara
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Ujang »

Ngai,
Man Black aku hantar masuk lori... :minum:

Latest Update
UPDATE SUMBANGAN :
Wang - RM 1,400.00
Beras - 160 kg
Gula - 20 kg
Minyak - 20 kg
Sardin - 24 tin
Biskut - 19 kotak
Baju Kurung - 1 kotak
Baju Budak2 - 1 kotak
Mainan Kanak2 - 1 kotak
Bahan-bahan minuman

Transport
Pajero
1. Mamak
2. Tojen
3. Kak T
4. Nurul

SR Turbo
1. Ngai
2. Herman
3. Kak Ina
4. Linda

Hilux
1. Nadir
2. Bukh

LC 2
1. Abe-G

Gen-2
1. Kudin
2. Colgate
3. Kak Ezi

Persona
1. Ujang
2. Lin
3. Naza
4. Man Black

User avatar
orga
Senator Gunung
Posts: 2088
Joined: 05 Dec 2005, 22:09
Location: n9 & melaka
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by orga »

aqu ucapkan slmt jln kt rakan2 yg akan pergi utk misi kemanusiaan nih..
jasa mu ttp dikenang..
sori tak dpt join..kekerk plak ada keja..
ImageImageImage

User avatar
Kasnalagat
Pendaki Tegar
Posts: 288
Joined: 26 Mar 2008, 08:30
Location: pelantar merenung bulan
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Kasnalagat »

♠ tahniah kepada yang pergi serta yg memberi sumbangan, semoga Allah s.w.t. membalasnya dgn kebaikan.. :wink:
"TranQuiLLity.."

User avatar
matsaiko
Senator Gunung
Posts: 2787
Joined: 22 Dec 2005, 16:52
Location: GOMBAK Territory

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by matsaiko »

Tahniah pada yang Terlibat..
To Conquer Without Risk Is To Triumph Without Glory
www.azreenismail.com

Ujang
Pendaki Tegar
Posts: 221
Joined: 15 Dec 2005, 00:22
Location: Damansara
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by Ujang »

ALHAMDULILLAH... Program Amal Saudara Baru 2010 telah berjaya dilaksanakan...
Semua powil berjaya cross Sg Rengil....
Terima kasih kepada semua yang memberi sumbangan dan menyokong...
Kepada 22 orang peserta... aku ucapkan jutaan terima kasih... sanggup berhujan untuk menyediakan juadah...
Ada 2 program yang tidak dapat dilaksanakan kerana keadaan tak mengizinkan...
Walauapapun... ini semua ada dugaan dan cabaran untuk kita... semoga usaha murni ini diberkati-Nya...
Amin... TQ

leha
Pendaki Gunung
Posts: 62
Joined: 07 Feb 2008, 23:48
Location: Port Klang

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by leha »

TAHNIAH kpd pihak yg terlibat.Usaha murni yg telah dilakukan secara tidak lansung tlh memartabatkn lg komuniti GUNUNG ONLINE dimata dunia.Semoga 1 hr nnt dgn program amal & operasi SAr yg sering dilakukan akan mendapat pengiktirafan dr pemerintah seterusnya akan yg menjadi NGO yg disegani ....

User avatar
poncho
Senator Gunung
Posts: 1890
Joined: 05 Dec 2005, 15:59
Location: southern
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by poncho »

tahniah kat korang semua.
terharu bila tengok gambar-gambar program nie. syabas la inspektor sahab..
if a tree falls in the woods... do all the other trees laugh at it?

Image Mounthopper

User avatar
castello
Pendaki Sondol
Posts: 416
Joined: 06 Jun 2006, 09:35
Location: cheras, kuala lumpur
Contact:

Re: PROGRAM AMAL SAUDARA BARU 2010

Post by castello »

ALHAMDULILLAH
CASTELLO
Callsign: 9W2CTX
Guide License No.: TG9600
Mobile No.: 0126206087
NATURE EXPLORER ENT.

Post Reply