Menikmati Aiskrim Buatan Cameron Highland....

Berehat sekejap, khas untuk sembang kosong yang mana tidak berkaitan dengan aktiviti pergunungan

Moderator: matsaiko

Post Reply
User avatar
bEkamBinG
Ahli Kehormat GO
Posts: 232
Joined: 07 Jan 2006, 19:25

Menikmati Aiskrim Buatan Cameron Highland....

Post by bEkamBinG »

Salam....

Ape yang adk nak syer nee..adalah...bagi mereka yang selalu datang atau pun jarang2 dtg ke Cameron. Nak2 bagi pendaki yang wat Cameron macam kampung kedua mereka. Mane x ia nya, dlm setahun ade jugak antara sahabat-sahabat pendaki kite yang menjejaki Cameron sampai 10 kali ke bebelas kali. Sampai bangla dan indon jual sayur kat Cameron pun boleh cam....muke... Mungkin disebabkan Cameron tue banyak gunung-gunung yang menarik tuk didaki dan nyaman tuk jiwa kita....

Sememangnya kebanyakan pendaki yang datang ke Cameron. Nak2 nye br turun gunung pulak tue mengidamkan nak makan aiskrim....kat Cameron... Mau x terliur, kecoor liur dan merenyam tekak..tengok aiskrim...di Cameron..
Sebagai muslim sememangnya menjadi tangungjawab mencari yang halal.Oleh itu kite perlu tahu dan beringat serta berhati-hati akan halal nya bagi pembuatan dan cara hidangan aiskrim tue....

Ape yang adik nak ketengahkan ne adalah pengalaman adik sendiri...bersama teman2 sependakian di Cameron....

Kejadian berlaku di pasar Malam Berincang....lepas turun dari gunung..
Singgah membeli aiskrim di kedai x bernama di pasar malam berincang dengan bukan muslim.

Aiskrim..aiskrim......Cameron Hand Made..sedap punya....oww

tauke: mau aiskrim ape?(duit lg ne)

adk: bagi ais krim stawbry satu scoop vanila satu scoop
(oiii... meliur nee)

tauke: oww..double scoop laa (ne blh cepat aku kaye)

adk: yap....(yee laa tuu)

Sambil tauke tue nak nak scoop aiskrim tue dr peti ais....ternampak laa adk akan aiskrim dari tong2 bersebelahan yg banyak dlm petiais tue ade aiskrim warne pink,coklat,vanilla,mint,dan lain-lain.kire dlm petiais tue ade jugak lee dalam 8 ke 10 tong yg belainan perisa.


adk:bos nee perisa ape?(sifat mau tahu)

tauke:oww tuuu aar..itu perise black beer laa...
(byk lak tanye bdk ne)

adk:biar benar..(terperanjat)

tauke:betul maa...kamu muslim saya tau x blh makan punya...
Nah nee kamu punya aiskrim.(dia ingat org x tahu lee tue)

adk:okeh laa...brp bos?(main gile)

tauke:2.50...(huu..huu aku kaye)


Yang jadi tanda ??? nya sememangnya adk beli aiskrim strwbry plus vanilla..Tp care penyediaan nya....Kanepe? sebab scoop yg digunakan hanya satu jee..sedangkan aiskrim yg dijual adalah bercampur2 dengan perisa aiskrim yg tidak halal. Scoop aiskrim yg digunakan pulak tue hanye direndam dlm mangkuk air kecik jee.... Oleh demikaian aiskrim yg mendatangkan was-was dan syak was sangka x macam ubat gigi zaiton tue di buang bagi kucing laa..jawab..nye.. Jadi air liur pun terpakse laa ditelan..dengan buntut ayam goreng..yg dibeli kemudiannya....Kire ok lee tuee....

Ape2 pun pada mereka yg membace berhati2 lah ketika ingin beli aiskrim di Cameron...nak2 nya..aiskrim scoop..buatan cameron....


p/s: cerite ini dah diolah d ditambah sikit2 dr keadaan sebenar, tapi ape yg ingin disampaikan tetang kehalalan aiskrim semate2 :lol:

User avatar
kaki jalan
Pendaki Gunung
Posts: 77
Joined: 21 Sep 2007, 12:20
Location: dalam sleeping bag

Post by kaki jalan »

kat tanah rata - sebelah stesen bas - ader kedai makan bebanyak - sebelah kedai2 makan tuh ader kedai souveneir n produk dr cameron - tauke melayu - aiskrim power - milkshake lg mantap - halal Insya'Allah - halalan toiyibban... jgn minum milkshake ms layan korner nk trn cameron alamatnyer muntah susu strawberi laa korang...
Tumpang sekaki...

User avatar
pgurlz
Pendaki Sondol
Posts: 423
Joined: 06 Jun 2006, 13:40
Location: just nearby
Contact:

Post by pgurlz »

:shock: aku pernah makan eskrem tue 2 kali... huhuhuhu..
se-simple yg boleh

User avatar
matsaiko
Senator Gunung
Posts: 2787
Joined: 22 Dec 2005, 16:52
Location: GOMBAK Territory

Post by matsaiko »

ahhhh rindunyeeee naik powil CH sambil makan eskrim sambil hidu bau baja heheheheh
To Conquer Without Risk Is To Triumph Without Glory
www.azreenismail.com

mangu
Pendaki Gunung
Posts: 53
Joined: 24 Aug 2006, 01:20

Re: Menikmati Aiskrim Buatan Cameron Highland....

Post by mangu »

bEkamBinG wrote:Salam....

Ape yang adk nak syer nee..adalah...bagi mereka yang selalu datang atau pun jarang2 dtg ke Cameron. Nak2 bagi pendaki yang wat Cameron macam kampung kedua mereka. Mane x ia nya, dlm setahun ade jugak antara sahabat-sahabat pendaki kite yang menjejaki Cameron sampai 10 kali ke bebelas kali. Sampai bangla dan indon jual sayur kat Cameron pun boleh cam....muke... Mungkin disebabkan Cameron tue banyak gunung-gunung yang menarik tuk didaki dan nyaman tuk jiwa kita....

Sememangnya kebanyakan pendaki yang datang ke Cameron. Nak2 nye br turun gunung pulak tue mengidamkan nak makan aiskrim....kat Cameron... Mau x terliur, kecoor liur dan merenyam tekak..tengok aiskrim...di Cameron..
Sebagai muslim sememangnya menjadi tangungjawab mencari yang halal.Oleh itu kite perlu tahu dan beringat serta berhati-hati akan halal nya bagi pembuatan dan cara hidangan aiskrim tue....

Ape yang adik nak ketengahkan ne adalah pengalaman adik sendiri...bersama teman2 sependakian di Cameron....

Kejadian berlaku di pasar Malam Berincang....lepas turun dari gunung..
Singgah membeli aiskrim di kedai x bernama di pasar malam berincang dengan bukan muslim.

Aiskrim..aiskrim......Cameron Hand Made..sedap punya....oww

tauke: mau aiskrim ape?(duit lg ne)

adk: bagi ais krim stawbry satu scoop vanila satu scoop
(oiii... meliur nee)

tauke: oww..double scoop laa (ne blh cepat aku kaye)

adk: yap....(yee laa tuu)

Sambil tauke tue nak nak scoop aiskrim tue dr peti ais....ternampak laa adk akan aiskrim dari tong2 bersebelahan yg banyak dlm petiais tue ade aiskrim warne pink,coklat,vanilla,mint,dan lain-lain.kire dlm petiais tue ade jugak lee dalam 8 ke 10 tong yg belainan perisa.


adk:bos nee perisa ape?(sifat mau tahu)

tauke:oww tuuu aar..itu perise black beer laa...
(byk lak tanye bdk ne)

adk:biar benar..(terperanjat)

tauke:betul maa...kamu muslim saya tau x blh makan punya...
Nah nee kamu punya aiskrim.(dia ingat org x tahu lee tue)

adk:okeh laa...brp bos?(main gile)

tauke:2.50...(huu..huu aku kaye)


Yang jadi tanda ??? nya sememangnya adk beli aiskrim strwbry plus vanilla..Tp care penyediaan nya....Kanepe? sebab scoop yg digunakan hanya satu jee..sedangkan aiskrim yg dijual adalah bercampur2 dengan perisa aiskrim yg tidak halal. Scoop aiskrim yg digunakan pulak tue hanye direndam dlm mangkuk air kecik jee.... Oleh demikaian aiskrim yg mendatangkan was-was dan syak was sangka x macam ubat gigi zaiton tue di buang bagi kucing laa..jawab..nye.. Jadi air liur pun terpakse laa ditelan..dengan buntut ayam goreng..yg dibeli kemudiannya....Kire ok lee tuee....

Ape2 pun pada mereka yg membace berhati2 lah ketika ingin beli aiskrim di Cameron...nak2 nya..aiskrim scoop..buatan cameron....


p/s: cerite ini dah diolah d ditambah sikit2 dr keadaan sebenar, tapi ape yg ingin disampaikan tetang kehalalan aiskrim semate2 :lol:
oit...ini cite lama ni dan...ni yg rasa nak repeat makan ais kerim ni...muahahaha...nyum nyum....dappp...hahaha...

User avatar
Lapore
Pendaki Gunung
Posts: 134
Joined: 11 May 2006, 09:30
Location: Kami yg ditinggalkan
Contact:

Post by Lapore »

hmm
eskrim mehsia perisa stawberi pong best gak :wink:
The Bad, The Good & The Ugly....JiwaKacau?

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Post by seper4alif »

nak jawapan lengkap buleh tak dik?

maksud aku eskrem yg awak citer nih eskrem yg pakai skop atau mangkuk atau corn kan......

so yg dah siap bungkus sehengget satu tuh camne ek? alaaa org panggil eskem malaysia tuh..... sabab ada gak kedai islam yg jual, agak agak ler dia buat ker dapat dari tokey lain?

heem srrruppp.... penuh keyboard nih ngan aair liur aku masa menaip tadi huu huu
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
bEkamBinG
Ahli Kehormat GO
Posts: 232
Joined: 07 Jan 2006, 19:25

Post by bEkamBinG »

seper4alif wrote:nak jawapan lengkap buleh tak dik?

maksud aku eskrem yg awak citer nih eskrem yg pakai skop atau mangkuk atau corn kan......

so yg dah siap bungkus sehengget satu tuh camne ek? alaaa org panggil eskem malaysia tuh..... sabab ada gak kedai islam yg jual, agak agak ler dia buat ker dapat dari tokey lain?

heem srrruppp.... penuh keyboard nih ngan aair liur aku masa menaip tadi huu huu
laaa....x...dpt..nak ckp..cam ner...
meleleh2 air liur...ne...
tp aiskrim yg adk perkate kan tue...aiskrim...kon


mcm ne laa....rupe nye..huuuuuu.......yummm..yumm...syuurrppppp......:shock:

Image

User avatar
pendaki bebas
Pendaki Gunung
Posts: 194
Joined: 26 Mar 2007, 14:19
Location: antara 2 puncak
Contact:

Post by pendaki bebas »

kecur air luir pose2 ni dik... :lol:

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Post by seper4alif »

wallaaa weh iklan ko......
mana nak carik tandas nih.... adeh
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
bEkamBinG
Ahli Kehormat GO
Posts: 232
Joined: 07 Jan 2006, 19:25

Post by bEkamBinG »

Sabar.....sabar......sabar.......mlm..kang..pas buke jom ge cr aiskrim jomm.... Skrg jgn tenung lame2 iklan tue..jee..bahayee..8)

User avatar
pgurlz
Pendaki Sondol
Posts: 423
Joined: 06 Jun 2006, 13:40
Location: just nearby
Contact:

Post by pgurlz »

cehhh... sajerk jerk tayang eskrem... nie yg rasa nak gi drive thru McD nie...
se-simple yg boleh

mangu
Pendaki Gunung
Posts: 53
Joined: 24 Aug 2006, 01:20

Post by mangu »

seper4alif wrote:wallaaa weh iklan ko......
mana nak carik tandas nih.... adeh
mcm hareeemmm ko ni...tgk mazidul pun nak masuk tandas...tunang ok??

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Post by seper4alif »

mangu wrote:
seper4alif wrote:wallaaa weh iklan ko......
mana nak carik tandas nih.... adeh
mcm hareeemmm ko ni...tgk mazidul pun nak masuk tandas...tunang ok??
hoi... pe nih.... cita atas meja dah laa......
aku hadiah kan ko pakaian sukan tenis wanita kat ko kang suh pakai masa treking tau lah.....

macam harem tol lah ayahande nih...
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

pa'bu
Pendaki Gunung
Posts: 101
Joined: 02 Jan 2007, 21:32

Post by pa'bu »

seper4alif wrote:
mangu wrote:
seper4alif wrote:wallaaa weh iklan ko......
mana nak carik tandas nih.... adeh
mcm hareeemmm ko ni...tgk mazidul pun nak masuk tandas...tunang ok??
hoi... pe nih.... cita atas meja dah laa......
aku hadiah kan ko pakaian sukan tenis wanita kat ko kang suh pakai masa treking tau lah.....

macam harem tol lah ayahande nih...
apa lagi tan...
ajak la ***** makan askrem kat CH tu..
hehehe

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Post by seper4alif »

pa'bu wrote:
seper4alif wrote:
mangu wrote:
seper4alif wrote:wallaaa weh iklan ko......
mana nak carik tandas nih.... adeh
mcm hareeemmm ko ni...tgk mazidul pun nak masuk tandas...tunang ok??
hoi... pe nih.... cita atas meja dah laa......
aku hadiah kan ko pakaian sukan tenis wanita kat ko kang suh pakai masa treking tau lah.....

macam harem tol lah ayahande nih...
apa lagi tan...
ajak la ***** makan askrem kat CH tu..
hehehe
budus
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

killerbees
Otai Gunung
Posts: 818
Joined: 26 Jun 2006, 11:06

Post by killerbees »

tahniah ATAN dgn tut-tut nya....bila nak yamcha nih.... :lol: :lol:

jgn lupa ajak taoooo :wink:

WanPenang
Pendaki Gunung
Posts: 10
Joined: 01 Nov 2008, 21:24
Location: Penang
Contact:

Re:

Post by WanPenang »

bEkamBinG wrote:
seper4alif wrote:nak jawapan lengkap buleh tak dik?

maksud aku eskrem yg awak citer nih eskrem yg pakai skop atau mangkuk atau corn kan......

so yg dah siap bungkus sehengget satu tuh camne ek? alaaa org panggil eskem malaysia tuh..... sabab ada gak kedai islam yg jual, agak agak ler dia buat ker dapat dari tokey lain?

heem srrruppp.... penuh keyboard nih ngan aair liur aku masa menaip tadi huu huu
laaa....x...dpt..nak ckp..cam ner...
meleleh2 air liur...ne...
tp aiskrim yg adk perkate kan tue...aiskrim...kon


WOiIi...telioggg aku...apasal bok kluag gambag plakkkkk............. :lol:

mcm ne laa....rupe nye..huuuuuu.......yummm..yumm...syuurrppppp......:shock:

Image
Trimasihhhhhhhhhhhhh.... :)

,"as long as the signal can be reach,,we're friend" 73's - 113 SD 106

Post Reply