Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Isu-isu & gossip berkaitan dengan aktiviti luar

Moderator: kambinggurun

Post Reply
User avatar
shahrul
Senator Gunung
Posts: 819
Joined: 25 Apr 2011, 08:21
Location: streets of uptown

Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by shahrul »

assalamualaikum...

sekadar bertanya.
kenapa nama kemsait ni ada dua ye?
siap ada 2 tag lagi tu :lidah:

Image

dari album student2 UTP..

sebarang pendapat & cadangan dialu-alukan..
_________________
_________________

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by seper4alif »

kem maggi leh tahu di mana... kem sungai retak tah!!
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
shahrul
Senator Gunung
Posts: 819
Joined: 25 Apr 2011, 08:21
Location: streets of uptown

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by shahrul »

hehe... ni trek CUS nih..
kemsait yg ada orang meninggal di sini tu.. (arwah Mohd Syahril Arshad)

pening jugak kenapa kemsait ni ada 2 nama.. mana satu yg betul pun tatau :lidah:
_________________
_________________

User avatar
roket*
Pendaki Gunung
Posts: 181
Joined: 22 Sep 2009, 02:16
Location: KL-JB

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by roket* »

Assalamualaikum,

Plat ini adalah plat yang dipasang oleh MARC-UTM pada trip CNY 2011 dan saya adalah sebahagian daripada peserta dalam trip ini. Terpanggil saya memberi penjelasan, plat sebenar untuk lokasi ini adalah Kem Sg Retak. Jika dilihat ikatan tali pada plat Kem Maggi adalah kurang kemas dan dipercayai ada pihak yang telah memindahkan lokasi sebenar plat ini.

Untuk makluman, nama kemsite dan lokasi plat diletakkan adalah diselia oleh Guider dan juga moderator GO sendiri, iaitu Saudara Poncho. Jika ada individu atau kumpulan yang melakukan CUS reverse adalah diharap dapat membantu untuk membetulkan lokasi plat Kem Maggi, bantuan anda diucapkan dengan ribuan terima kasih.
there is no such thing as failure, it is only a success* delay
-MARCcrewz-

kambinggurun
Senator Gunung
Posts: 557
Joined: 26 Jan 2006, 23:01
Location: gua kayu batu
Contact:

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by kambinggurun »

kem sg retak ni kem pintu gerbang ke??

dulu orang asli grup aku btau aku nama kem pintu gerbang.
::SRC-Total Outdoor::

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by seper4alif »

txn roket.....
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
shahrul
Senator Gunung
Posts: 819
Joined: 25 Apr 2011, 08:21
Location: streets of uptown

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by shahrul »

orait..ni dari otai budin the lejeng..otai trek CUS nih..
Izuddin Ismail: aduhhh apasal nak keliru pulakkkk......lepas sempadan turun jer sampailaa ke SUNGAI RETAK,dulu diaorang yang lagi lama dari kita semua panggil kem maggie sebab dia tak dapat tgk peta atau ada gps macam korang semua....tak salahkan diaorg,peta mmg terhad dan susah bagi org biasa mcm kita nak dapat,sebab masih byk kawasan yg black area,depan sikit itulah kem anak sg Peres,sebab kalau tgk dalam peta anak sungai tu mengalir keluar ke sg PERES yg besor tu,yang korang selalu bermalam tu,kalau dulu2 mmg kena pakai payung laaaa nak sampai rekom.....trek panas gila,jalan balak besor pokok takde,kalau betul2 kering main debu masing2 sampai rekom dah jadi warna batu bata hahahaha....ok pahammmm?

Izuddin Ismail: jadi dua dua nama tu boleh pakai,mungkin tanya org dulu2 kem sg retak dia tak tahu,tapi bila tanya kem maggie,diaorg tahu.....
sekian
_________________
_________________

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by seper4alif »

ayoo yoo yooo... lama lah dah tak dengar ini org punya nama..... sekarang sudah duduk bawah tengku adnan putrajaya... manyak susah mahu jumpe wwooo....
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
shahrul
Senator Gunung
Posts: 819
Joined: 25 Apr 2011, 08:21
Location: streets of uptown

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by shahrul »

dia ada je kat fb bang atan..sekali petik nama terus mariiiiiiiiii :lidah:
_________________
_________________

User avatar
shahrul
Senator Gunung
Posts: 819
Joined: 25 Apr 2011, 08:21
Location: streets of uptown

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by shahrul »

bagi yg tadak fb.. sedikit cerapan pandangan dari otai2 gunung..
Sham Castello: Kalau ikut Otai Budin...Kem Sg. Retak tu Kem Maggi.... dan Kem Maggi tu adalah Anak Peres.
Harimau Comel (Musz SOS): Hehehe.. betul tu, kem maggie ke sg retak ker sama jer actually... Kem maggie tempat dimana kami meninggalkan jenazah disitu selama 24jam berseorang sblm sempat keluar ambil heli utk ambil aruah disitu. Anak Peres lak adalah yg korang tengok pokok berlubang ala2 pintu gerbang tu.. Kat situ selalu berkeliaran panther... Apa2 pun sapa yg layan CUS versi ori sure terkenang nya kena plak team yg buat CUS kem Paruh heheh
pautan ke perbincangan di fesbuk:
https://www.facebook.com/groups/gunungo ... 986192855/
Last edited by shahrul on 12 Oct 2012, 03:18, edited 1 time in total.
_________________
_________________

User avatar
shahrul
Senator Gunung
Posts: 819
Joined: 25 Apr 2011, 08:21
Location: streets of uptown

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by shahrul »

jadinye dah dapat penjelasan la ye dari abang2 besar bahawa:

1. kem sg. retak/kem maggi adalah satu kemsait yg sama
(maka wajar kedua2 tag tersebut berada di situ..)

2. kem maggi yg ditandakan oleh team MARC-UTM sebenarnya adalah kem Anak Sg. Peres
(tiada tag lagi di sini..sapa nak buat tag silakan...)

sebarang bantahan/cadangan silalah kemukakan sebelum saya minta tuan moderator tutup topik ini...
_________________
_________________

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by seper4alif »

ok... en roket.... takyah tukar dah.... sonang kojee.....

betul le kata mus... buat cus versi ORI mmg best.... terbaaaik......
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
hahahoho_hei
Pendaki Gunung
Posts: 10
Joined: 31 May 2012, 21:45
Location: jerantut, gambang

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by hahahoho_hei »

update2...
baru lepas balik cus dengan BCA...keadaan signboard masih seperti yang tertera...

User avatar
shahrul
Senator Gunung
Posts: 819
Joined: 25 Apr 2011, 08:21
Location: streets of uptown

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by shahrul »

hahahoho_hei wrote:update2...
baru lepas balik cus dengan BCA...keadaan signboard masih seperti yang tertera...
time kasih :) :minum:
_________________
_________________

User avatar
soulfly
Kerabat Gunung
Posts: 1147
Joined: 18 Mar 2008, 15:57
Location: SENTUL

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by soulfly »

shahrul wrote:assalamualaikum...

sekadar bertanya.
kenapa nama kemsait ni ada dua ye?
siap ada 2 tag lagi tu :lidah:

Image

dari album student2 UTP..

sebarang pendapat & cadangan dialu-alukan..
esok lusa ko bawak gak papan tanda pastu ko tulis nama kem ni,ikut cita rasa ko :minum:
lama sangat...

User avatar
shahrul
Senator Gunung
Posts: 819
Joined: 25 Apr 2011, 08:21
Location: streets of uptown

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by shahrul »

apeda abam mamak..ini topik sudah lama.. dah dapat kata putus sudah..
_________________
_________________

apexx
Pendaki Tegar
Posts: 256
Joined: 27 Jan 2006, 09:38
Location: S.A
Contact:

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by apexx »

kompius aku..haha..kem meggi, mawi, yg pokok berlubang tuh anak peres ke kem sg retak?

kabusgunung
Skuad GPS GO
Posts: 737
Joined: 19 Jan 2006, 20:31

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by kabusgunung »

pokok berlubang tuhhhh aku rasa akar dia besar sgt terkangkang atas tanah...
jadi masa lalu tuh macam masuk pintu umah plak.... tak jauh laaa ngan sg retak...
tapi selepas peres laaa...

User avatar
soulfly
Kerabat Gunung
Posts: 1147
Joined: 18 Mar 2008, 15:57
Location: SENTUL

Re: Kem Sg Retak kee..Kem Maggi?

Post by soulfly »

shahrul wrote:apeda abam mamak..ini topik sudah lama.. dah dapat kata putus sudah..
aku memang suka intai topik yang lama2
lama sangat...

Post Reply