GUNUNG IRAU DITUTUP?

Isu-isu & gossip berkaitan dengan aktiviti luar

Moderator: kambinggurun

Post Reply
cubbulat
Pendaki Gunung
Posts: 90
Joined: 19 Jul 2008, 22:16

GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by cubbulat »

Salam..

Info terbaru yang saya dapat, gunung Irau ditutup kepada semua pendaki buat masa ini..
Buat masa ini, segala aktiviti-aktiviti di Gunung Irau tidak dibenarkan sama sekali sehinga ke satu tarikh yang akan diberitahu kelak..
Saya dapat maklumat nie dari pejabat hutan daerah cameran highlands..
Yg pelik nya kenapa tiada "papan tanda" yg memberitahu Gunung Irau ditutup seperti sebelum ini?
Ada sesiapa kat GO ni yang ada maklumat lain dan boleh "comfirmkan" hal ini..

mekasih.. :shock: :shock: :shock:
JAUH LAGI KE BANG !!!!

MouMie
Pendaki Gunung
Posts: 5
Joined: 20 Nov 2009, 18:45

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by MouMie »

Knapa G,Irau Ditutup erkkk....get the Information.

cubbulat
Pendaki Gunung
Posts: 90
Joined: 19 Jul 2008, 22:16

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by cubbulat »

kata salah sorang wakil dr pej hutan tu nak buat kerja-kerja baik pulih trek n kutip sampah..
tp tu lar, tak pasti sama betul atau tak, pasal bila comfirm kan dgn wakil pej hutan yang lain, katenya boleh masuk plak..
kompius..kompius..kompius..
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
JAUH LAGI KE BANG !!!!

User avatar
nabil
Pendaki Terlampau
Posts: 523
Joined: 19 Jun 2006, 14:48
Location: Dlm Bilik
Contact:

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by nabil »

bro,
kisah nih kalau xsilap dah lama dahhh..
cikalil (betul ke?) pon pnah up topik nih masa memula dia stat wat "jambatan" tuh..
tp boleh jek org naik.. :mrgreen:
"Sikit lagi.. Sikit je Lagi..."

anna_zeey
Pendaki Gunung
Posts: 41
Joined: 24 Feb 2009, 08:39

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by anna_zeey »

Cubbulat,
tak dengar pulak citer irau ditutup ?? buat masa skrg ni...ermmm
27hb ni ada group nk naik irau (daypack)
Pls!!..bagi information bro..

User avatar
yonrawk
Pendaki Sondol
Posts: 456
Joined: 03 Nov 2006, 11:11
Location: JB

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by yonrawk »

nabil wrote:bro,
kisah nih kalau xsilap dah lama dahhh..
cikalil (betul ke?) pon pnah up topik nih masa memula dia stat wat "jambatan" tuh..
tp boleh jek org naik.. :mrgreen:
Betol la tu, dulu cik khalil (defzone) pernah up, tak ingat aku bile.
He who makes beast out of himself, get rid of the pain of being a man~ Dr. Johnson (1709-1784)

User avatar
nabil
Pendaki Terlampau
Posts: 523
Joined: 19 Jun 2006, 14:48
Location: Dlm Bilik
Contact:

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by nabil »

elok gak wat jmbatan tuh.. xdela melekit2 time treking.. bersih suci jekk... 8)
"Sikit lagi.. Sikit je Lagi..."

cubbulat
Pendaki Gunung
Posts: 90
Joined: 19 Jul 2008, 22:16

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by cubbulat »

anna_zeey wrote:Cubbulat,
tak dengar pulak citer irau ditutup ?? buat masa skrg ni...ermmm
27hb ni ada group nk naik irau (daypack)
Pls!!..bagi information bro..
cik anna..
saya tak bleh nak comfirm kan ler..
saya post kan topik nie pun, pasal nak mintak kengkawan GO bg info kat saya gak..
maklumat yg saya dapat pun, dr org di pej hutan tanah rata-cameran tu gak..
cuma kalau nak naik irau tu gak mmg ler boleh..
tp kalau kantoi n bertembung ngan ranjer or dr pej hutan, sure kene halau lar.. silap gaya bleh kena tindakan undang2 tau..
bak kata pepatah " tak kantoi tak salah, tp kalau kantoi makan tak abis oooo..."
lebih-lebih lagi kalau berlaku xciden masa mendaki, lg le panjang citer nak menjawab nyer....
JAUH LAGI KE BANG !!!!

apexx
Pendaki Tegar
Posts: 256
Joined: 27 Jan 2006, 09:38
Location: S.A
Contact:

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by apexx »

awal bln 2 ari tuh sy ade bwk group naik gng irau, psl construction tangga tuh da lama da siap, x smpai mane pun tangga tuh..tak tahu la plak klo pihak jabatan hutan cameron ade nk buat renovation ke baru2 ni..n kalo tutup di sbb kn utk pembersihan sampah di sepanjang trek, xde plak sampah, bersih jee..confirm kn betul2 dgn pej hutan, psl renjer n pej hutan tuh, setahu sy laa die x de hak nk halau sbb hutan kt situ bkn jenis hutan simpan kekal,tp hutan lipur, nnti sy konfirm kn semula psl nie..

anna_zeey
Pendaki Gunung
Posts: 41
Joined: 24 Feb 2009, 08:39

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by anna_zeey »

tocey!!..
cubbulat & apexx 4 ur infor.
sy mmg tak pernah naik lagi G.irau, amat kecewa jikalau dh sampai tak boleh nak treking..& dh sampai separuh jalan kena halau/denda..huhuhu
:P

cubbulat
Pendaki Gunung
Posts: 90
Joined: 19 Jul 2008, 22:16

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by cubbulat »

apexx wrote:awal bln 2 ari tuh sy ade bwk group naik gng irau, psl construction tangga tuh da lama da siap, x smpai mane pun tangga tuh..tak tahu la plak klo pihak jabatan hutan cameron ade nk buat renovation ke baru2 ni..n kalo tutup di sbb kn utk pembersihan sampah di sepanjang trek, xde plak sampah, bersih jee..confirm kn betul2 dgn pej hutan, psl renjer n pej hutan tuh, setahu sy laa die x de hak nk halau sbb hutan kt situ bkn jenis hutan simpan kekal,tp hutan lipur, nnti sy konfirm kn semula psl nie..
apexx..
minta bantuan tuan,
maklumat yg saya dpt dr wakil pej hutan tanah rata, cameran En. Murad dan Pn. Tuti..
dorang ni yg bg info kat saya..
mekasih..
JAUH LAGI KE BANG !!!!

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by biNGai »

waaa irau daa tutup? aku daa la tk penah naik situ lagi..waaa, tk bole la grad G7 camnihhh
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

apexx
Pendaki Tegar
Posts: 256
Joined: 27 Jan 2006, 09:38
Location: S.A
Contact:

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by apexx »

cubbulat wrote: apexx..
minta bantuan tuan,
maklumat yg saya dpt dr wakil pej hutan tanah rata, cameran En. Murad dan Pn. Tuti..
dorang ni yg bg info kat saya..
mekasih..
info plg latest sy dpt tuan cubbulat dr sahlan SOS, beliau br naik gng irau minggu lps kata nye xde la plak trek gng irau ni tutup,xtaw la klo dlm ms 2-3 hari ni tutup plak kn..psl renjer or pejabat hutan nk halau ke,beliau bercakap gunung2 area cameron highland mmg khas untuk pelancong, x payah permit, buat senarai name dan lapor kn pd polis je..xtaw laa kot2 tetiba pejabat hutan cameron da wat undang2 br kena pkai permit..

pada pendapat sy laa kn..g je hentam naik gng irau tuh, klo ade construction ke, tukar laa gunung, treking ke gunung berincang ke, perdah or jasar ke,gng berembun ke..byk je pilihan..sekian..

apexx
Pendaki Tegar
Posts: 256
Joined: 27 Jan 2006, 09:38
Location: S.A
Contact:

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by apexx »

biNGai wrote:waaa irau daa tutup? aku daa la tk penah naik situ lagi..waaa, tk bole la grad G7 camnihhh
ngai,kena naik gng irau kaa br leh grad g7 ekk??ooo br sy taw loo..

anna_zeey
Pendaki Gunung
Posts: 41
Joined: 24 Feb 2009, 08:39

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by anna_zeey »

hehe bro ngai, ..sy pon lum gi lagi, baru nk mimpi G7 :lol:
apexx ..sama laaa kita..huhuhu

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by biNGai »

anna ;

try mimpi saya plak.. :mrgreen:

jom aa kite treking syamer-syamer..nak?
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

cubbulat
Pendaki Gunung
Posts: 90
Joined: 19 Jul 2008, 22:16

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by cubbulat »

biNGai wrote:anna ;

try mimpi saya plak.. :mrgreen:

jom aa kite treking syamer-syamer..nak?
tak pe en. ngai..
kalo cik anna tak sudi, saya rela mimpikan en. ngai.. huhuhuhu...
ngai, kompom ke g bubu?
nanti kite jumpe sana ek..
JAUH LAGI KE BANG !!!!

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by biNGai »

kompom la kot..dorg kate kalo aku tkde, trip tu kensel..ekekeke

ya yaa..jumpa disana :mrgreen:
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

apexx
Pendaki Tegar
Posts: 256
Joined: 27 Jan 2006, 09:38
Location: S.A
Contact:

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by apexx »

en ngai,
awk x nk jmput sy ke g bubu nie..ish arituh kata nk bwk sy naik 4wd bling2..hahah..

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by biNGai »

tamo la bawak ko apek..nanti tk psal2 kemik powil aku cam muzs punye ko lenjan..hahaha
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

apexx
Pendaki Tegar
Posts: 256
Joined: 27 Jan 2006, 09:38
Location: S.A
Contact:

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by apexx »

oiitt,bile ms plak aku bwk 4wd die smpai kemek2..ish2 dusta semata2 ni..wakak,aku nk tumpang 4wd ko bkn aku nk bwk 4wd ko..hurmm,kedekut laa ngai..

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by biNGai »

kasi YL sorg laa baru aku kasik tumpang..
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

ironore
Pendaki Gunung
Posts: 86
Joined: 19 Feb 2009, 03:01

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by ironore »

biNGai wrote:kasi YL sorg laa baru aku kasik tumpang..
kasi YL?.....Ingat macam bagi anak kucing ke?.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

*Apexx...kalau ada YL...Abg 'Heram' jgn dilupa.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
sun
Pendaki Gunung
Posts: 110
Joined: 09 Dec 2008, 16:51
Location: [selayang][cyberjaya]
Contact:

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by sun »

nanti sape2 y baru turun irau weekend ni 28 march tlg update2 sket eh...tengkiyu :P

-=[ RuFFHiKeR ]=-
Pendaki Tegar
Posts: 225
Joined: 15 Dec 2005, 00:53

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by -=[ RuFFHiKeR ]=- »

sun wrote:nanti sape2 y baru turun irau weekend ni 28 march tlg update2 sket eh...tengkiyu :P
aik, tak ajak pn nk nek irau ehsan... -WaN bOtiK's-

-=[ RuFFHiKeR ]=-
Pendaki Tegar
Posts: 225
Joined: 15 Dec 2005, 00:53

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by -=[ RuFFHiKeR ]=- »

apexx wrote:
biNGai wrote:waaa irau daa tutup? aku daa la tk penah naik situ lagi..waaa, tk bole la grad G7 camnihhh
ngai,kena naik gng irau kaa br leh grad g7 ekk??ooo br sy taw loo..
G7 tu ape? sori saya bdk br blaja..

apexx
Pendaki Tegar
Posts: 256
Joined: 27 Jan 2006, 09:38
Location: S.A
Contact:

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by apexx »

ironore wrote:
biNGai wrote:kasi YL sorg laa baru aku kasik tumpang..
kasi YL?.....Ingat macam bagi anak kucing ke?.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

*Apexx...kalau ada YL...Abg 'Heram' jgn dilupa.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
hahah..abg heram..owhh,kenangan di sg mu xkkn di lupa kn bersama abg heram,bile mau trek same lgk??

anna_zeey
Pendaki Gunung
Posts: 41
Joined: 24 Feb 2009, 08:39

Re: GUNUNG IRAU DITUTUP?

Post by anna_zeey »

Jom!!!..Jom!!! p irau ... :P

Post Reply