Gunung Online

Warisan Khazanah Pergunungan
It is currently 21 Dec 2014, 02:36

All times are UTC + 8 hours




Post new topic Reply to topic  [ 152 posts ] 
                         Share
Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Berkongsi Pengalaman Misteri di gunung
PostPosted: 29 Jul 2008, 11:23 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 19 Apr 2008, 00:33
Posts: 51
Location: Bukit Marak Kelantan
Asalamualaikum Kawan semua

Kongsi pengalaman kau orang semasa mendaki gunung
sama ada terserempat dengan maklub halus atau digangu maklub halus
dan sebagainya sebagai tirai pembongkaran misteri gunung.

Ada setegah pendaki melihat ada masjid di puncak gunung tapi masjid di alam ghaib la dan banyak lagi mungkin kita dapat kongsi insyallah.


Wsalam
http://bukitmarak.blogspot.com/


Last edited by qolbulmukmin on 29 Jul 2008, 14:25, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 29 Jul 2008, 12:03 
Offline
Pendaki Tegar
User avatar

Joined: 10 Mar 2008, 17:47
Posts: 257
Location: Kuala Lumpur
mukmin...tq bukak topic nie...

Pasal makhluk halus nie tade lah plak terjadi kat aku tapi dengar2 cerita tu ade la...x tahu ler kesahihannya.. dengar pada orang lama gunung batu puteh antara gunung mistik sape2 tahu atau pernah terjadi kat diorang dialu-alukan cerita kat sini



.....sekian


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 29 Jul 2008, 13:07 
Offline
Senator Gunung
User avatar

Joined: 05 Dec 2005, 15:59
Posts: 1890
Location: southern
ada pro dan con topik nih dipublish

_________________
if a tree falls in the woods... do all the other trees laugh at it?

Image Mounthopper


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 29 Jul 2008, 14:17 
Offline
Pendaki Sondol
User avatar

Joined: 05 Dec 2005, 09:24
Posts: 491
Location: 21st Century
ala.. tgk cara penyampaian la..

kalu sekadar nk berkongsi maklumat supaya kita lebih beretika bila masuk hutan.. apa salahnya..

tp kalu utk menakut-nakutkan org sampai jadi takut pulak nk masuk utan.. ermm... sendiri bleh nilai lerr... :wink:


:mrgreen:

_________________
challenge your limit


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 29 Jul 2008, 14:29 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 19 Apr 2008, 00:33
Posts: 51
Location: Bukit Marak Kelantan
salah satu cara untuk mengelakkan ganguan
maklub halus di dalah hutan atau gunung ialah
sebelum memulakan pendakian dengan melaugan
seruan Azam.

Dalam Hadis Nabi s.a.w Sunat melaugkan Azam apabila
masuk ke dalam hutan.


:arrow: :arrow: :arrow:


Top
 Profile  
 
 Post subject: gangguan
PostPosted: 29 Jul 2008, 15:40 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 18 Mar 2008, 15:57
Posts: 1147
Location: SENTUL
kalo nk di kira gangguan makhlus halus ni tak semestinya dalam hutan, pendpat akulah kan...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 29 Jul 2008, 16:15 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 19 Dec 2005, 13:18
Posts: 3215
kisah mistik taun 2005 masa naik Yong Blar..sume org (paling lambat) sampai peak kul 11.30mlm..cek balik sorg hilang..rupenye member tido ontrek sorg2 psal daa pewai..kire mistik gak tuhhh ekekeke

_________________
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 29 Jul 2008, 16:20 
Offline
Pendaki Gunung

Joined: 28 Jun 2006, 20:53
Posts: 151
Location: Birulautandalam
syok wo lau citer bab2 ni..heheheh...
bleh kito konsi samo2 deh... gu,sapo nok mulo kay dulu..ahaks..

petis tekan

_________________
lesung pipit di pipi..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 29 Jul 2008, 19:05 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 04 Jun 2008, 11:51
Posts: 16
Location: selayang
Bagi pendapat aku sebelum masuk utan nih kena pasang niat dulu. niat mesti yg baik2 kalu niat dah jahat nak buat benda tak elok mestila bende tuh tak suka, sebab hutan tu umah dia.....macam kita la jugak kalau datang rumah org takan nak terlalak sana terlalak sini gerenti la kena halau ngan tuan umah betul tak......


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 29 Jul 2008, 19:07 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 04 Jun 2008, 11:51
Posts: 16
Location: selayang
setakat aku dok panjat gunung nih alhamdullilah x de kisah 2 misteri nusantara nih..


Top
 Profile  
 
 Post subject: mistik
PostPosted: 29 Jul 2008, 19:12 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 18 Mar 2008, 15:57
Posts: 1147
Location: SENTUL
biNGai wrote:
kisah mistik taun 2005 masa naik Yong Blar..sume org (paling lambat) sampai peak kul 11.30mlm..cek balik sorg hilang..rupenye member tido ontrek sorg2 psal daa pewai..kire mistik gak tuhhh ekekeke


dato' ngaiz..

aku tak boleh belahlah ayat tu..wakakaka


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 29 Jul 2008, 23:46 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 19 Dec 2005, 13:18
Posts: 3215
mamak ;

ang tk bole belah, kite lepak laa dulu..sap kok, kene kupi lu..



dlm ramai2 ni takkan takde kene mistik kot? biar betikkk


psstt ade sesapa tau psal pagar memagar kemsait?

_________________
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2008, 09:00 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 19 Apr 2008, 00:33
Posts: 51
Location: Bukit Marak Kelantan
Quote:
Bagi pendapat aku sebelum masuk utan nih kena pasang niat dulu. niat mesti yg baik2 kalu niat dah jahat nak buat benda tak elok mestila bende tuh tak suka, sebab hutan tu umah dia.....macam kita la jugak kalau datang rumah org takan nak terlalak sana terlalak sini gerenti la kena halau ngan tuan umah betul tak......


Betul Ana setuju ORANG GUNUNG - "Bermula segala amal itu kerana niat"
Alhamdulilah

Kalau kat Gunung Tebu memang keras dengan maklub halus sbb sana boleh dengar banyak cerita pasal orang hilang dan boleh kata setiap tahun mesti ada orang hilang kat sana walaupun bukan mendaki gunung atau pengunjung yang datang mandi manda.

Mengikut pak cik yang menjual makanan kat bawah latar belatang tu cakap sebelum sampai puncak gunung ada satu bukit yang dipanggil bukit cukai kalau 10 orang pendaki dia ambil 1 orang maka tggal la 9 orang. kalau tak silap aku tempat tu Dekat Batu Mat Hassan.

Gunung Tebu juga terkenal sebagai perkampungan orang Bunian dan orang yang ghaib. Raja Bunia yang memerentah sana ialah Sultan Ahmad Shah.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2008, 09:14 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 19 Apr 2008, 00:33
Posts: 51
Location: Bukit Marak Kelantan
Salah satu pengalaman Misteri Gunung aku alami
sewaktu mendaki gunung Stong waktu tu kami berkemah dekat Camps Bahar dalam tahun 1983 kalau tak silap aku la.
masa tu bahar masih ada lagi.

Arwah Bahar penah cerita yang dia penah berjumpa dengan maklub berpakaian seperti panglima tetapi kepala harimau di gunung stong. ada satu gunung kat situ dia letak nama dia iaitu gunung bahar.

Waktu subuh kita orang dengar suara wanita sedang membaca Al-Quran
blh kata semua dapat dengar. rasa2 malam jumaat. inilah kebesaran tuhan .

" Al-Quran sebagai panduan meminpin umat menuju matlamat "
" Bersama Pertahankan "


Top
 Profile  
 
 Post subject: mistik
PostPosted: 30 Jul 2008, 11:20 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 18 Mar 2008, 15:57
Posts: 1147
Location: SENTUL
biNGai wrote:
mamak ;

ang tk bole belah, kite lepak laa dulu..sap kok, kene kupi lu..



dlm ramai2 ni takkan takde kene mistik kot? biar betikkk


psstt ade sesapa tau psal pagar memagar kemsait?


ngai,
kata nk ngeteh aku bila2 pun boleh....

psstt pasal nk pagar kem site,pagar ngan tali rapia dah leh...

di gunung...........#, aku pernah terserempak ngan satu keluarga kat #### lebih kurang 6 petang,dari segi berpakaian tak mungkin pak cik ni dan keluaganya pendaki gunung,ehemm


Last edited by soulfly on 31 Jul 2008, 10:55, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2008, 12:29 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 19 Apr 2008, 00:33
Posts: 51
Location: Bukit Marak Kelantan
Quote:
psstt ade sesapa tau psal pagar memagar kemsait?


Untuk memagar kamsait pula caranya adalah
1- Duduk Bersila @ sebaiknya dahulukan solat hajat 2 rakaat
2- Niatkan " niatkan memagar kamsait dari segala ancaman dari
binatag buas, pencuri, ganguan jin dan manusia berniat jahat dan
dan sebagainya "
3- BISMILLAHIRROHMANIROHIM 1KALI
INNAHU MIN SULAIMAN WAINNAHU BISMILLAHIRROHMANIRROHIM
7KALI
AYATUL QURSI 7KALI
semasa membaca ayat diatas, bayangkan tembok itu mengelingi kamsait kita dan di ikuti langkah seterusnya untuk kelilingnya pula.


Siapa yang nak cuba bolehlah cuba. Ingat, setiap apa
yang berlaku hanyalah dari Allah, bukan dari ilmu
kita.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2008, 13:58 
Offline
Pendaki Terlampau
User avatar

Joined: 19 Jun 2006, 14:48
Posts: 522
Location: Dlm Bilik
errr... aku penah kena marah pasal tnya bnda ni ooo... hehehe...

_________________
"Sikit lagi.. Sikit je Lagi..."


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2008, 14:13 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 18 Jan 2006, 15:18
Posts: 1356
Location: Bkt Jalil
qolbulmukmin,

fakta biar betul. sbb apa yg kita karang ni dibaca oleh semua org.
karang org baca apa yg kita karang & ingat betul.. last2.. benda yg tak betul diingatkan betul

jadi le cam hadis yg perawinya ayah pin.

_________________
http://www.facebook.com/outdoorequine2


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2008, 16:15 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 19 Apr 2008, 00:33
Posts: 51
Location: Bukit Marak Kelantan
Apa yang tak betul Hangar 18
apa kaitan pulak dgn Ayah Pin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2008, 16:59 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 18 Jan 2006, 15:18
Posts: 1356
Location: Bkt Jalil
tak de kaitan dgn ayah pin.. cuma kalo nak wat citer.. biar le citer tu betul.
jgn pakai agak2 jerk.

senang citer.. ko gi jumpa pak ya balik.. ko recce balik info yg ko publishkan tu.. mana salah ko betulkan.

_________________
http://www.facebook.com/outdoorequine2


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2008, 17:41 
Offline
Senator Gunung
User avatar

Joined: 06 Dec 2005, 13:16
Posts: 1354
Location: Kuala Lumpur
pada lily lah.. kalo korang dapat tgk2 benda2 pelik @ aneh2... rezeki allah nak bagi lah tu... bukan sembarangan orang leh dpat tgk benda2 mcm ni... ada member ngadu kt lily.. apsal sejak akhir2 ni daki gunung..saya nampak pelik2 ehh... :roll:
aqu terus ckp..alhamdulillah lah... bukan semua orang leh dpt tgk....allah nak bagi ko peluang nampak dunia lain.. so secara tidak langsung..memang kita tau selain kita di dunia..masih ada makhluk lain yang berada di alam lain... :wink:

seelok2nyalah ...baik orang yang ada pengalaman sebenar yang menceritakan cerita yang sebenar2nya... :wink: bukan per.. takut pass pass citer... main tokok tambah.. jadi lain lak citer nya..... hehehe....
yalah macam pacat.. sejengkal besar ehhh..... tak leh nak bayangkan sejengkal mana. sejengkal jari dak kecik ke sejengkal jari orang dewasa... ahaks!!!! panjang betul ehh kalo pacat sejengkal jari orang dewasa.. mcam cacing je lah pulak .... :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2008, 21:51 
Offline
Pendaki Gunung

Joined: 21 May 2007, 21:19
Posts: 31
yupp sokong lily!

sekadar sharing pengalaman ~ pernah ktorang dengar orang bersembang2 kat luar fly (ramai lak tu..) semasa di ******** & pernah gak ktorang dgr suara tangisan makin lama makin dekat kat cuping telinga semasa di ******* & lain2..

apapun bak kata lily,rezki memasing... dah ketentuan camtu terima jelah..tapi jgn disebabkan tu jadi serik nak masuk utan..pepandai le pasang niat , jaga kelakuan & tatasusila memasing...

kat mana2 pun kalo nak terkena...terkena gak kan... (cam citer seekers tu...tak pun cam citer hantu singapura... :P )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2008, 11:01 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Posts: 2086
Location: gelanggang TokMeor
biNGai wrote:
kisah mistik taun 2005 masa naik Yong Blar..sume org (paling lambat) sampai peak kul 11.30mlm..cek balik sorg hilang..rupenye member tido ontrek sorg2 psal daa pewai..kire mistik gak tuhhh ekekeke


siiiooolll........., aku siap copy n pase kat word nak baca n cover cover dari bakang

_________________
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2008, 11:02 
Offline
Pendaki Tegar
User avatar

Joined: 24 Jan 2006, 03:06
Posts: 286
Location: KL/Perak
kasi Hot dulu..
baru bukak cite hehehe..

_________________
:.."wei orang depan.,.tak nak duduk jap ke..???":
Image

fiayis81@yahoo.com
www.esir.multiply.com


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2008, 11:03 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Posts: 2086
Location: gelanggang TokMeor
nabil wrote:
errr... aku penah kena marah pasal tnya bnda ni ooo... hehehe...


[size=0]aku kot yg marah kih kih kih[/size]

_________________
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2008, 11:07 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Posts: 2086
Location: gelanggang TokMeor
[quote="qolbulmukmin] INNAHU MIN SULAIMAN WAINNAHU BISMILLAHIRROHMANIRROHIM [/quote]

kenapa di terbalik kan bismillah tu kat belakang lak?
erk... sekadar bertanya


salam perdana dari kami

_________________
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2008, 12:44 
Offline
Senator Gunung
User avatar

Joined: 06 Dec 2005, 13:16
Posts: 1354
Location: Kuala Lumpur
monster wrote:
yupp sokong lily!

sekadar sharing pengalaman ~ pernah ktorang dengar orang bersembang2 kat luar fly (ramai lak tu..) semasa di ******** & pernah gak ktorang dgr suara tangisan makin lama makin dekat kat cuping telinga semasa di ******* & lain2..



mcm pernah dengar je citer ni, tapi di mana ya :roll:

ya semua tu untuk menguji kesabaran dan keimanan kita.. tepuk dada tanya iman dan hati... :wink:

pengalaman sendiri hehehe ternampak eh maya karin.... :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2008, 12:56 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 19 Apr 2008, 00:33
Posts: 51
Location: Bukit Marak Kelantan
Quote:
seper4alif
INNAHU MIN SULAIMAN WAINNAHU BISMILLAHIRROHMANIRROHIM

kenapa di terbalik kan bismillah tu kat belakang lak?
erk... sekadar bertanya


Terima kasih seper4alif
kerana sudi bertanya ini Ayat Al-quran surah Al-Naml 30
inilah isi surat Nabi Sulaiman a.s. yang dihantar burung Hud-hud kepada Ratu Balqis.
last Ratu Balqis menjadi isteri Nabi Sulaiman a.s.

إِنَّهُ ۥ مِن سُلَيۡمَـٰنَ وَإِنَّهُ ۥ بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ (٣٠)
Sesungguhnya surat itu dari Nabi Sulaiman dan kandungannya (seperti berikut): Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani, (Al-Naml30)
أَلَّا تَعۡلُواْ عَلَىَّ وَأۡتُونِى مُسۡلِمِينَ (٣١)
Bahawa janganlah kamu meninggi diri terhadapku dan datanglah kamu kepadaku dengan menyerah diri (beriman dan mematuhi ajaran agama Allah). (Al-Naml31)


Last edited by qolbulmukmin on 31 Jul 2008, 13:16, edited 4 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2008, 12:57 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 19 Dec 2005, 13:18
Posts: 3215
maya karin dengan tunang dia ke? rasanyer kalo compare tunang dia dgn aku, aku ensem skit..tapi apa pasaall dia pilih mat saleh tuh!! mesti daa kene ilmu mistik2 nih..

_________________
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2008, 13:29 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 19 Apr 2008, 00:33
Posts: 51
Location: Bukit Marak Kelantan
biNGai wanita sekarang suka Lelaki luar
----------------------------------------------------
Ya Allah Seaindainya telah ditakdirkan dia bukan milikku
bawalah dia jauh dari pandangan ku
luputkanlah dia dari ingatan ku
dan peliharalah daku dari kekecewaan
Amin.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2008, 14:27 
Offline
Kerabat Gunung
User avatar

Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Posts: 2086
Location: gelanggang TokMeor
qolbulmukmin wrote:
Quote:
seper4alif
INNAHU MIN SULAIMAN WAINNAHU BISMILLAHIRROHMANIRROHIM

kenapa di terbalik kan bismillah tu kat belakang lak?
erk... sekadar bertanya


Terima kasih seper4alif
kerana sudi bertanya ini Ayat Al-quran surah Al-Naml 30
inilah isi surat Nabi Sulaiman a.s. yang dihantar burung Hud-hud kepada Ratu Balqis.
last Ratu Balqis menjadi isteri Nabi Sulaiman a.s.

إِنَّهُ ۥ مِن سُلَيۡمَـٰنَ وَإِنَّهُ ۥ بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ (٣٠)
Sesungguhnya surat itu dari Nabi Sulaiman dan kandungannya (seperti berikut): Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani, (Al-Naml30)
أَلَّا تَعۡلُواْ عَلَىَّ وَأۡتُونِى مُسۡلِمِينَ (٣١)
Bahawa janganlah kamu meninggi diri terhadapku dan datanglah kamu kepadaku dengan menyerah diri (beriman dan mematuhi ajaran agama Allah). (Al-Naml31)


heem seperti juga yg tertera di atas saya kurang fasih dengan perenggan yg bermaksud "Bahawa janganlah kamu meninggi diri terhadapku dan datanglah kamu kepadaku dengan menyerah diri " ada kah ini ayat yg kena dangan niat untuk mengunci/memagar seper camp side?

maaf lagi...... saya nak kepastian sebelum melakukan............

salam

_________________
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2008, 16:21 
Offline
Pemegang Amanah GO

Joined: 04 Dec 2005, 08:39
Posts: 2824
Location: Bawah beirut
qolbulmukmin wrote:
Salah satu pengalaman Misteri Gunung aku alami
sewaktu mendaki gunung Stong waktu tu kami berkemah dekat Camps Bahar dalam tahun 1983 kalau tak silap aku la.
masa tu bahar masih ada lagi.

Arwah Bahar penah cerita yang dia penah berjumpa dengan maklub berpakaian seperti panglima tetapi kepala harimau di gunung stong. ada satu gunung kat situ dia letak nama dia iaitu gunung bahar.

Waktu subuh kita orang dengar suara wanita sedang membaca Al-Quran
blh kata semua dapat dengar. rasa2 malam jumaat. inilah kebesaran tuhan .

" Al-Quran sebagai panduan meminpin umat menuju matlamat "
" Bersama Pertahankan "


mak hai tahun 1983 dah naik stong...
aku baru tadika...
berapa umur encik qolbulmukmin nie...?

_________________
Getting to the summit is optional, getting down is mandatory...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Aug 2008, 06:21 
Offline
Senator Gunung
User avatar

Joined: 05 Dec 2005, 15:59
Posts: 1890
Location: southern
seper4alif wrote:
biNGai wrote:
kisah mistik taun 2005 masa naik Yong Blar..sume org (paling lambat) sampai peak kul 11.30mlm..cek balik sorg hilang..rupenye member tido ontrek sorg2 psal daa pewai..kire mistik gak tuhhh ekekeke


siiiooolll........., aku siap copy n pase kat word nak baca n cover cover dari bakang

:kah:

_________________
if a tree falls in the woods... do all the other trees laugh at it?

Image Mounthopper


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Aug 2008, 12:13 
Offline
Pendaki Gunung

Joined: 28 Jun 2006, 20:53
Posts: 151
Location: Birulautandalam
kisah mistik haku kena kat kem kijang,kobu via sroja..
15minit nk ke kijang..tgh dok layan trek turun..aku rs ada mbr cucuk angin bakang aku, aku toleh,memang ada org..(mbr tu muka ketat cm spender)aku igt nk bg dia potong bila jmp trek landai..aku pun benti..las2 pandang bakang je sowang pn tadak...waduhh..ketak lutut beb,hehehe..
smp je kem kijang,aku tggu mbr yg dok cucuk angin td tuh,uppernyer dia org paling las smp kijang.. sambung..jap agi ahh..

petis tekan

_________________
lesung pipit di pipi..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Aug 2008, 16:07 
Offline
Pendaki Gunung

Joined: 28 Jun 2006, 20:53
Posts: 151
Location: Birulautandalam
malam tuh lak kitawang tdo kat kem kijang..tempat kitawang tdo tuh byk batu..aduhh..igt nk luruss kan tolang bakang..heheheh...
kitawang tdo kapla sume sebaris..sok pg bangon,mbr aku sambil garu kapla dia tanya..''weh nape kepala aku kat kaki kowang ni''..?sekian..

petis tekan

_________________
lesung pipit di pipi..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 01 Aug 2008, 16:28 
Offline
Pendaki Sondol
User avatar

Joined: 07 Dec 2005, 03:05
Posts: 467
Location: blakang skali
biNGai wrote:
rasanyer kalo compare tunang dia dgn aku, aku ensem skit..!!


hahahahahah.... li kumli betui ahh..
statment tak boleh blah...
sengaja buat aku tak selera makan nasi.. wakakaka..

yoo geng..
aku pun ada citer mistik gak...
terjadi tiga tahun lepas.. tak silap 2005
masa tu kat kem batu ijauu.. last kem site nak naik gi rajah.
memba aku pasang hammock.. ikat kat batang kayuu.. batang kayu besar.
lepas dah siap ikat.. diorang suma berehat laa..
si dia ni pun tadi naik laa atas hammock dgn kawan aku sorang lagi nama ah peng (bukan nama sebenar)
pastu ntah macam mana.. ribut takde, angin takde.. ujan tak de..
tetiba aku dengar bunyi "kebbaaabbb.." mcm nangka jatuh...
semua yang ada kat situ tengok benda apa yang jatuh..
sekaliiiiiii tengok tengok....... jeng jeng jenggg

bersambunggg.... :evil:

_________________
Ya ALLAH.. limpahkanlah kesabaran kepada kami,
dan matikan kami dalam keadaan islam.. (Al-A'raaf: 126)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03 Aug 2008, 08:09 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 19 Apr 2008, 00:33
Posts: 51
Location: Bukit Marak Kelantan
Quote:
heem seperti juga yg tertera di atas saya kurang fasih dengan perenggan yg bermaksud "Bahawa janganlah kamu meninggi diri terhadapku dan datanglah kamu kepadaku dengan menyerah diri " ada kah ini ayat yg kena dangan niat untuk mengunci/memagar seper camp side?


Tuan cukup baca ayat surah (Al-Naml30) sahaja seperti aturan sebelum ini. tapi kalau ditambah ayat 31 boleh juga.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 04 Aug 2008, 11:43 
Offline
Pendaki Tegar
User avatar

Joined: 10 Mar 2008, 17:47
Posts: 257
Location: Kuala Lumpur
petis tekan wrote:
malam tuh lak kitawang tdo kat kem kijang..tempat kitawang tdo tuh byk batu..aduhh..igt nk luruss kan tolang bakang..heheheh...
kitawang tdo kapla sume sebaris..sok pg bangon,mbr aku sambil garu kapla dia tanya..''weh nape kepala aku kat kaki kowang ni''..?sekian..

petis tekan


he2 :keke: :kah:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 04 Aug 2008, 12:35 
Offline
Pendaki Gunung
User avatar

Joined: 19 Apr 2008, 00:33
Posts: 51
Location: Bukit Marak Kelantan
Saudara ku solaris kem kijang tu dekat pantai PCB?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 04 Aug 2008, 16:41 
Offline
Senator Gunung
User avatar

Joined: 05 Dec 2005, 22:09
Posts: 2088
Location: n9 & melaka
rasa cam ada yg tak kena nih..

_________________
ImageImageImageImageImage


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 152 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 8 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group