Denai Gunung Oleh Sam Shor Nahar Yaakob, UPM

Klinik Gunung • Khas untuk ruangan diskusi ilmu pergunungan sahaja.

Moderator: orga

Post Reply
User avatar
rembau
Pemegang Amanah GO
Posts: 1394
Joined: 06 Dec 2005, 08:41

Denai Gunung Oleh Sam Shor Nahar Yaakob, UPM

Post by rembau » 12 Sep 2009, 06:47

Hasil daripada pembentang kertas kerja...SIDANG WARGA GUNUNG 2009
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Dan Kami jadikan di bumi gunung-ganang yang menetapnya, supaya bumi itu tidak menggegar mereka; dan Kami jadikan di celah-celahnya jalan-jalan laluan, supaya mereka mendapat petunjuk.(Surah Al-Anbiyaa':31)

User avatar
pulut_itam
Pendaki Gunung
Posts: 193
Joined: 30 Dec 2005, 10:06

Re: Denai Gunung Oleh Sam Shor Nahar Yaakob, UPM

Post by pulut_itam » 08 Oct 2009, 11:35

Terima Kasih... sangat berinformasi!!
Pulut a.k.a pitam

User avatar
poncho
Senator Gunung
Posts: 1890
Joined: 05 Dec 2005, 15:59
Location: southern
Contact:

Re: Denai Gunung Oleh Sam Shor Nahar Yaakob, UPM

Post by poncho » 08 Oct 2009, 13:47

kelam-kabut sikit tatabahasa dan penggunaan bahasa yang bercampur-aduk boleh memeningkan pembacaan.
tapi info sebegini bagus untuk pembentangan sebab pembentang tadi akan menerangkan dan mengupas setiap bahagian.
nak harapkan sendiri faham, memang pening sikit.
if a tree falls in the woods... do all the other trees laugh at it?

Image Mounthopper

User avatar
JeNaL
Pentadbiran
Posts: 1758
Joined: 27 Mar 2007, 16:07
Location: sri kembangan
Contact:

Re: Denai Gunung Oleh Sam Shor Nahar Yaakob, UPM

Post by JeNaL » 08 Oct 2009, 13:58

hehe tu sebabnya nak menuntut ilmu kena ada gurunya... baca saje kadang-kadang dah salah tafsir...
--· ··- -· ··- -· --· --- -· ·-·· ·· -· ·
W a r i s a n K h a z a n a h P e r g u n u n g a n
·--- · -· ·- ·-··
Pentadbir GunungOnline
9W2WZL
http://jenal.multiply.com

User avatar
matsaiko
Senator Gunung
Posts: 2786
Joined: 22 Dec 2005, 16:52
Location: GOMBAK Territory

Re: Denai Gunung Oleh Sam Shor Nahar Yaakob, UPM

Post by matsaiko » 08 Oct 2009, 14:18

ini bagus !
To Conquer Without Risk Is To Triumph Without Glory
www.azreenismail.com

Lt.Cmdr. Kamal Ariffin
Kerabat Gunung
Posts: 1318
Joined: 12 Jan 2006, 11:43
Location: Gunung Bawah Laut
Contact:

Re: Denai Gunung Oleh Sam Shor Nahar Yaakob, UPM

Post by Lt.Cmdr. Kamal Ariffin » 08 Oct 2009, 16:55

Maap le pasal bahasa.
Masa pembentanganpun kami banyak guna Dwi bahasa. Dimana kami faham dan orang boleh paham. Sebab kami bukan pakar bahasa dan pejuang bahasa. Kami cuma pejuang gunung ganang je. he he he
Masa kami belajar pun dulu kami terpaksa translate dari pelbagai bahasa. Bahasa Latin sebab kebanyakan munuskrip lama dalam bahasa latin dan Spain. Tapi macam kata Jenal pembentangan Saudara Sam Shor Nahar memang power sampai terlajak masa. Rasanya kalau satu malampun aku tak jemu lagi (Mungkin sebab sama sama minat).

User avatar
rembau
Pemegang Amanah GO
Posts: 1394
Joined: 06 Dec 2005, 08:41

Re: Denai Gunung Oleh Sam Shor Nahar Yaakob, UPM

Post by rembau » 22 Nov 2009, 19:56

Paper ke dua akan menyusullll
Dan Kami jadikan di bumi gunung-ganang yang menetapnya, supaya bumi itu tidak menggegar mereka; dan Kami jadikan di celah-celahnya jalan-jalan laluan, supaya mereka mendapat petunjuk.(Surah Al-Anbiyaa':31)

User avatar
orga
Senator Gunung
Posts: 2088
Joined: 05 Dec 2005, 22:09
Location: n9 & melaka
Contact:

Re: Denai Gunung Oleh Sam Shor Nahar Yaakob, UPM

Post by orga » 01 Dec 2009, 15:37

Paper ke dua akan menyusullll
takde pon..hehe
oo sini http://www.gunungonline.com/basecamp/vi ... =21&t=2720
ImageImageImage

Post Reply